Joolz Day och Sollekplatsen

Hej!

Förra veckan insåg jag att vi behövde köpa en ny barnvagn. Vår lilla tjej är bara fyra månader, men vill inte ligga ner i vagnen. Hon vill sitta så att hon kan se något. Och det kan man ju förstå. Problemet är att den vagn vi hade sedan tidigare (Urban Jungle) har en sittdel som bara kan vara vänd framåt, och jag tycker att hon är alldeles för liten för att sitta framåtvänd. Så slutet av förra veckan ägnade jag åt att surfa, titta, köra och jämföra barnvagnar. Det slutade med att jag blev förälskad (ja, nästan i alla fall) i Joolz Day. En vagn jag inte visste fanns för en vecka sedan. Den är tydligen ganska ny i Sverige och har bara sålts här i några år. Genom allt surfande så hamnade jag på Hanna Graafs blogg och fick jag reda på att hennes företag Wioliv är ansvariga för försäljningen av Joolz i Sverige.(http://www.femme.se/hannah/2013/05/29/fragor-om-joolz/)

Sollekplatsen, Malmö

Sollekplatsen, Malmö

Tyvärr fanns ingen återförsäljare i närheten, så jag blev tvungen att ta båda barnen med mig ner till Malmö i fredags för att kunna testköra vagnen och titta på den i verkligheten. Vi passade på att besöka en av temalekplatserna i Malmö, Sollekplatsen. Det passade min femårige son perfekt. Han tyckte bara att den låg lite långt bort (en dryg timme i bil – så jag håller med honom). Barn är fantastiska på att få nya vänner snabbt. Inom några minuter hade han fått en ny vän, Noah. Och tack vare det hittade jag Noahs mamma som var  supertrevlig att prata med. Nu i efterhand undrar jag nästan varför jag inte bad om hennes nummer. Jag gillade henne verkligen. Men så gör man väl inte? Eller? Hur som helst så bor vi ju ganska långt ifrån varandra så det hade ju inte varit direkt enkelt att träffas igen. Vi hade en hel del gemensamt och jag fick en riktigt trevlig stund!

Joolz Day säljs på några olika svenska nätbutiker, men jag hade blivit tipsad om att köpa den direkt från Holland istället, vilket såg ut att bli en bra affär ända fram tills jag skulle betala vagnen och de lade på någon skatt som jag inte räknat med. Helt plötsligt var det inte lönt att beställa den därifrån längre. Då började jag fundera en gång till på hur mycket jag var beredd att betala för denna vagn och om jag verkligen behövde ha just den färgen eller kunde tänka mig en annan som var billigare. Jag kollade blocket och någon hade då precis lagt upp en ny annons med en alldeles ny ”Joolz Day Earth Edition, Elephant Grey” i Malmö för några tusen lägre än i butik. Precis den jag bestämt mig för att jag ville ha! Ibland har man tur! Igår skickade jag min man att köpa vagnen eftersom han ändå skulle ner i ett annat ärende, och idag har jag gått premiärturen med vagnen och är jättenöjd! Jag blir lycklig av att fynda! Vår lilla tjej har somnat i vagnen två gånger idag, så jag tror att hon också gillar den.

Joolz Day Earth Edition, Elephant Grey

Joolz Day Earth Edition, Elephant Grey

Om du också funderar på just denna vagn så kan jag säga att det som jag var lite osäker på var om handtaget satt för högt för mig som är 163 cm, men det gör det inte alls. Jag höjer det faktiskt om jag går snabbt, men det är mest för att inte gå emot med fötterna. Den lilla varukorgen under vagnen ÄR liten, men trots det fick jag plats med Baby Björnen (om hon inte skulle trivts i vagnen), regnskyddet, blöjor, våtservetter och extrakläder till dottern. Jag gillar att den går att stänga helt, vilket både är snyggt och skyddar det som man har i. Jag har en skötväska också, men den har jag inte hunnit använda ännu. Den fästs smidigt och behöver inte hängas på handtaget så som jag gjort här med handväskan. Det finns en shoppingbag XL som jag tänkte köpa längre fram. Det som jag absolut vill köpa till är UV-skyddet. Först och främst för att det ger sufletten en extra keps, men också för att den ger ett heltäckande skydd till sommaren. Sen måste jag kolla in åkpåsen igen – tror att jag vill ha den inför vintern.

Nu ska jag heja på Sverige i fotbollsmatchen!

Om Julia

Jag är först och främst mamma. Mamma till två underbara barn. Men jag är också mellanchef. Och jag har ett utmanande jobb som jag tycker mycket om. Det finns många likheter mellan att vara mamma och chef. Båda rollerna innebär att leda, coacha och följa andras utveckling. I min blogg får du följa mig och mitt liv i jakten på lyckan. Lyckan i vardagen, men också den stora lyckan som tar andan ur en.
Detta inlägg publicerades i Lyckliga stunder, Mammalivet, Uncategorized och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar