Tid som flyger, snö som skimrar, julstämning och jobb

Tiden bara springer iväg och egentligen har det hänt mycket sedan sist, men sömnbrist, jobb, småbarn och förkylningar gör hjärnan lite grötig. Bland det bästa den sista tiden var en härlig vinterdag i Hestra med pulkaåkning, korvgrillning, tänd brasa och god mat. Sedan dess har jag dock haft feber, ont i halsen och en liten tjej som sovit dåligt och vill vara vaken mitt i nätterna vilket gett mig minimalt med sömn och ingen riktig möjlighet för kroppen att bli riktigt frisk. Snart är det jul och mannen ska ha lång semester och då ska jag sova. Verkligen sova!!!

Härlig vintermorgon i Hestra

Härlig vintermorgon i Hestra

Jag har även passat på att jobba lite under november och december. Affärsplanen och budgeten inför nästa år skulle göras, och det kändes konstigt att inte vara med i det arbetet när det är jag som ska driva mot dessa mål nästa år. Vissa kanske tycker att det är konstigt att jag går in och jobbar när min lilla bara är 6 månader, men det är faktiskt ganska skönt att komma bort från småbarnslivet lite ibland…

Nu ska jag försöka njuta av att vara ledig inför jul och inte behöva stressa som alltid annars. Sista julklappen ska inhandlas imorgon. Granen är redan klädd och julgodis gjort. Frågan är bara om det kommer finnas något julgodis kvar när det väl är julafton…

Om Julia

Jag är först och främst mamma. Mamma till två underbara barn. Men jag är också mellanchef. Och jag har ett utmanande jobb som jag tycker mycket om. Det finns många likheter mellan att vara mamma och chef. Båda rollerna innebär att leda, coacha och följa andras utveckling. I min blogg får du följa mig och mitt liv i jakten på lyckan. Lyckan i vardagen, men också den stora lyckan som tar andan ur en.
Detta inlägg publicerades i Livspusslet, Lyckliga stunder och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar