Mammaledig mellanchef

Trots att jag är mammaledig så kan jag inte låta bli att kolla min jobbmail. Idag var det trots allt ett bra beslut. Resultatet från den senaste NMI-undersökningen (Nöjd Medarbetar Index) hade kommit och jag blev så glad över att se vilken bedömning medarbetarna gjort av mig och mitt jobb, för även om man vill att ens egen chef ska se en och ens prestation så är det allra viktigaste för mig att de på min avdelning tycker att jag gör ett bra jobb för dem. När det gäller stöd och förtroende fick jag över 9 av 10 möjliga, vilket är kul då detta är punkter som jag verkligen tycker är viktiga. Men ännu roligare är faktiskt betyget på 9,1 för punkten som gäller medarbetarnas motivation för sitt eget arbete! Jag hoppas att detta håller i sig när jag är hemma! Det jag ska ta med mig från detta årets undersökning är nog framförallt att komma ihåg att visa mina medarbetare uppskattning när de gjort ett bra jobb (vilket de ju oftast gör och det är kanske därför jag ibland missar det då jag tar det förgivet).

Jag har inte saknat mitt jobb nästan någonting sedan jag gick på mammaledigheten, men detta fick mig faktiskt att se lite fram emot att börja jobba igen. Jag blev också påmind om att jag tänkt jobba med nästa års affärsplan under oktober och november, vilket jag effektivt lyckats förtränga. Det är nog dags att boka in den där gruppdialogen och ta tag i affärsplanen snart…

Glöm inte att visa uppskattning till de som gör ett bra jobb runt omkring dig – och till dina nära och kära förstås!

Om Julia

Jag är först och främst mamma. Mamma till två underbara barn. Men jag är också mellanchef. Och jag har ett utmanande jobb som jag tycker mycket om. Det finns många likheter mellan att vara mamma och chef. Båda rollerna innebär att leda, coacha och följa andras utveckling. I min blogg får du följa mig och mitt liv i jakten på lyckan. Lyckan i vardagen, men också den stora lyckan som tar andan ur en.
Detta inlägg publicerades i Ledarskap, Mammalivet och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar