Nyårsmeny

År 2014 är snart slut och jag sitter i soffan i vårt nya hus medan hummersoppan puttrar på spisen inför morgondagens nyårsfest då de guldglittrande partybyxorna ska på! De vänner som kommer hit imorgon kommer bjudas på fyra rätter; klassisk löjrom, hummersoppa, ankbröst med potatispuré (enligt recept från den underbara kokboken Drakamöllans kök) och créme brulée. Klassisk meny, men gott!

På min meny för 2015 står det bl.a. 10-årig bröllopsdag! TIO år! På bröllopsresan till Sydafrika sa vi att vi skulle återvända dit efter tio år och fira där, men det känns inte aktuellt med en liten tjej på 1,5 år. Kanske kan vi fira 15 år där eller 20… Men återvända dit, det ska vi! Vi får helt enkelt hitta något annat bra sätt att fira vår bröllopsdag.

Det känns alltid lite extra spännande när ett nytt år ska börja. Man vet aldrig riktigt vad som kommer hända. 2014 spontanköpte vi ett nytt hus 150m längre ner på samma gata… 2013 kom vår lilla efterlängtade tjej (fast det visste vi förstås när det året börjande) 2012 blev resornas år, där besöken på vingårdarna i Piemonte blev svårslagna, men även skidresan blev extra bra eftersom vår (då 4-årige) son lärde sig behärska skidor och lift. Nu undrar jag vad som ska komma under 2015.

Gott nytt År!

Om Julia

Jag är först och främst mamma. Mamma till två underbara barn. Men jag är också mellanchef. Och jag har ett utmanande jobb som jag tycker mycket om. Det finns många likheter mellan att vara mamma och chef. Båda rollerna innebär att leda, coacha och följa andras utveckling. I min blogg får du följa mig och mitt liv i jakten på lyckan. Lyckan i vardagen, men också den stora lyckan som tar andan ur en.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar